Subscribe Twitter

woensdag 16 mei 2018

Kkinderproducten niet meer op ooghoogte

Chocolade, suikerwerk, koek en tussendoortjes voorzien van kinderidolen worden bij PLUS in de loop van 2018 hoger dan 1,20 meter in het schap geplaatst. Door ongezonde producten met kindermarketing boven ooghoogte van jonge kinderen te presenteren, wil PLUS hen minder verleiden en A-merk fabrikanten aansporen hun verpakkingen aan te passen. Alle huismerkverpakkingen heeft PLUS in 2017 reeds aangepast.

PLUS vindt dat de promotie van ongezonde voeding kan bijdragen aan overgewicht en wil kinderen hiertegen beschermen. Door verpakkingen van A-merk fabrikanten voorzien van kindermarketing niet meer op ooghoogte van kinderen te presenteren, worden kinderen minder verleid en zullen zij hier waarschijnlijk minder om vragen.

PLUS heeft al meer stappen gezet om consumenten te helpen een bewuste keuze te maken. Vorig jaar werd de suikermeter op het schap bij de ontbijtgranen geïntroduceerd, nadat eerder al de caloriemeter bij frisdranken en de vezelmeter bij brood op het schap zijn geplaatst. Ook wordt bij PLUS veel aandacht besteed aan het stimuleren van gezonde keuzes door het promoten van de consumptie van groente en fruit en het informeren over het belang van goed ontbijten.

0 reacties:

Een reactie posten