Nederlanders zijn gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien Nederlanders eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Consumenten pakken een tussendoortje, omdat ze trek hebben in iets lekkers, honger hebben of uit gewoonte. Ze eten het vaak ongepland.
Vier op de tien nemen dagelijks minstens één tussendoortje dat ze niet van plan waren. Vooral jongeren kiezen ongezonde tussendoortjes. Dit blijkt uit mobiel marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 685 Nederlanders.
Tussendoortjes moeten vooral lekker zijn. Zeven op de tien consumenten vinden dit belangrijk bij de keuze van een tussendoortje. Daarnaast moet het makkelijk mee te nemen zijn, makkelijk zijn om onderweg op te eten en energie geven. Voor 37 procent is het belangrijk dat het tussendoortje gezond is. Toch zijn de favoriete tussendoortjes niet altijd gezond. Koekjes en chips/zoutjes zijn, naast fruit , de populairste tussendoortjes. Lay's, Milka en Sultana worden regelmatig genoemd als favoriet tussendoortjes-merk.
Nederlandse snackers tot 35 jaar gaan het minst bewust en het minst gezond met tussendoortjes om. Ze eten vaker tussendoortjes (meer dan de helft drie keer per dag of meer) en worden vaker verleid tot een ongepland tussendoortje. Vier op de tien geven aan vooral ongezonde tussendoortjes te eten. Ze kiezen vaker voor koekjes, chips of chocolade dan Nederlanders boven de 35.
vrijdag 28 juli 2017
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten