Pages

Subscribe Twitter

woensdag 7 april 2021

Goed of zout?


Onbewust krijgen we met alledaagse producten meer zout binnen dan goed is voor onze nieren. Met de door Energize ontwikkelde zoutcampagne wil de Nierstichting mensen zoutbewuster maken en lekkere alternatieven aanreiken.

Ongeveer 85 procent van de Nederlanders krijgt te veel zout binnen. Alledaagse producten bevatten veel meer zout dan mensen zich realiseren.

Gelukkig zijn er hele goede én lekkere alternatieven. Dat bewijst de Nierstichting door te inspireren met goede alternatieven voor de zoutere producten die we vinden in de supermarkten. Zo helpt de Nierstichting om met minder zout lekker gezond te eten.

De Nierstichting wil mensen bewust maken van de hoeveelheid zout in producten en hen motiveren al op het moment van aankoop voor een minder zout, maar ook heel lekker alternatief te kiezen. Met een korte quiz test je spelenderwijs hoe zoutbewust je bent. En op social media krijg je naast het goede alternatief ook heerlijke receptideeën aangereikt.

0 reacties:

Een reactie posten