Supermarktketen Lidl introduceert deze week een uitbreiding van hun peulvruchtenassortiment in Nederland. Er komen elf nieuwe producten bij, waaronder gedroogde linzen, chili-bonen in blik en een veggie bowl met rode bonen, quinoa en volkorenrijst.
Deze stap sluit aan bij Lidl’s ambitie om de eiwittransitie te versnellen en te zorgen dat de gezonde keuze een vanzelfsprekende keuze wordt. Volgens het Voedingscentrum eten Nederlanders gemiddeld slechts 49 g peulvruchten per week, terwijl de aanbevolen hoeveelheid minimaal 135 g per week is. Lidl wil deze kloof verkleinen door de beschikbaarheid en zichtbaarheid van peulvruchten te vergroten.
Peulvruchten zijn niet alleen rijk aan eiwit, ijzer, vitamine B₁ en vezels, maar hebben ook een lage ecologische voetafdruk. Junior inkoper Niki ten Haaf benadrukt: “Peulvruchten zijn voedzaam, veelzijdig én duurzaam. Een kleine vrucht met grote impact.” Volgens haar tonen ze dat peulvruchten een smakelijke en waardevolle aanvulling zijn op een dag zonder vlees.
woensdag 23 juli 2025
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

0 reacties:
Een reactie posten