Pages

Subscribe Twitter

donderdag 28 maart 2024

Huismerkverpakking heeft meer inhoud

Huismerkenfabrikanten zijn vaak scheutiger met de inhoud van hun verpakkingen dan fabrikanten van A-merken. Dat blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond. Consumenten doen er goed aan niet alleen de prijzen, maar ook de inhoud van verpakkingen met elkaar te vergelijken.

In een rol San Francisco koekjes van Verkade zit 170 gram minder dan in vergelijkbare rollen tarwebiscuits van huismerken. Een doosje Sun vaatwastabletten bevat 21 stuks. Maar huismerken geven met 40 tabletten in een kleinere doos bijna 2 keer zoveel. En op een rol aluminiumfolie van Dumil zit 10 meter. Op die van het huismerk 30 meter, dat is zelfs 3 keer zoveel.

Vaak zijn de verpakkingen van A-merken en huismerken even groot, waardoor het lijkt alsof de inhoud ook hetzelfde is. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. En soms zijn de verpakkingen van A-merken zelfs groter, maar zit er gewoon heel veel lucht in. Dat zie je vooral bij wasmiddelen en vaatwastabletten. Dat zet consumenten op het verkeerde been, en het is ook niet bepaald duurzaam.

0 reacties:

Een reactie posten