Ouders met jonge kinderen zijn flink meer geld kwijt aan luiers dan een jaar geleden. Het leven is voor hen aanzienlijk duurder geworden, doordat wegwerpluiers het afgelopen jaar tot wel 62 procent in prijs zijn gestegen. Dat is de conclusie van het onderzoek naar de prijsontwikkeling van wegwerpluiers, uitgevoerd door Luieraanbiedingen.nl.
Luiers zijn een behoorlijke kostenpost. Voordat een kind uit de luiers is, ben je vele duizenden luiers verder. Als je dan ook nog eens tot 62 procent meer moet betalen voor luiers, dan kom het vaak toch wel krappe huishoudbudget van ouders met jonge kinderen verder onder druk te staan.
Het prijsvergelijkingsplatform bracht de prijsontwikkeling in kaart van de vier luiers waar online het meest naar gezocht wordt: Pampers Baby-Dry luiers, Pampers Premium Protection luiers en de huismerkluiers van Kruidvat en Etos.
Opvallende uitkomst van het onderzoek is dat de prijs van beide soorten A-merk luiers in verhouding aanmerkelijk meer is gestegen dan die van de huismerkluiers van Kruidvat en Etos.
Waar normaal gesproken de vraag daalt als de prijs stijgt, is dit bij luiers niet het geval. Luiers zijn immers essentiƫle producten. Het lijkt er overigens wel op dat de grootste prijsstijging van luiers achter ons ligt.
woensdag 3 mei 2023
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

0 reacties:
Een reactie posten