Deze mei is het 75 jaar geleden dat Calvé werd geïntroduceerd in Nederland. De Nederlandse Oliefabriek (NOF) in Delft startte in 1948, naast het fabriceren van slaolie en mayonaise uit aardnoten, met het maken van een pasta uit deze grondstof. Zo werd het eerste potje Calvé pindakaas geboren. Dit broodbeleg, rijk aan onverzadigde vetten en een bron van vitaminen en mineralen, was zeer welkom in de magere jaren na de Tweede Wereldoorlog. Nu, 75 jaar later, staat het pindakaasmerk niet alleen bekend om zijn gezonde bouwstenen, waar al meerdere generaties groot mee zijn geworden, maar ook om de opvallende tv-reclames.
Ter ere van zijn 75e verjaardag trakteert Calvé de hele maand mei op een campagne die de rijke (reclame)historie viert. Wie is er niet groot mee geworden? De campagne wordt ingevuld middels een 360 graden aanpak, volledig in het teken van 75 jaar Calvé in Nederland. Zo wordt er op de winkelvloer geactiveerd met feestelijke pindakaaspotten. Calvé heeft 75 potten pindakaas voorzien van een gouden wikkel aan de binnenkant. Deze potten zijn verspreid over verschillende supermarkten in Nederland. De gelukkige vinders winnen een jaar lang gratis pindakaas. Het merk doet verder PR-onderzoek naar de favoriete broodjes pindakaas van Nederland, om vervolgens met een nostalgische bakkerij het land in te trekken en Nederland te trakteren op hun favoriete broodje.
maandag 1 mei 2023
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

0 reacties:
Een reactie posten