Pages

Subscribe Twitter

vrijdag 29 oktober 2010

Laatste elektronicazaak in kerkdorp

Bertus Hendriksen en Dirk van de Brink namen in 1979 het besluit als zelfstandig ondernemers van start te gaan met een elektrotechnisch installatiebedrijf. Gestart werd in het woonhuis van Bertus aan de Feenstraweg in Otterlo. De verkoop ging via folders en mond-tot-mond-reclame. ,,Geregeld kwam de vraag of we ook een wasmachine of tv konden leveren. Op bestelling kochten deze artikelen in, want in huis was geen ruimte voor opslag", aldus Bertus Hendriksen.

donderdag 28 oktober 2010

Wasmachine met automatisch wasmiddeldoseringssysteem

Wanneer je enerzijds te veel of anderzijds te weinig wasmiddel gebruikt, zal jouw wasresultaat nooit volledig naar wens zijn. Dat los je op door te kiezen voor een wasmachine met een automatisch wasmiddeldoseringssysteem, zoals deze 'MasterClass' met i-Dos van Siemens.

woensdag 27 oktober 2010

Keukenbaas acteert in eigen tv-spot

Werknemers die de producten van hun bedrijf promoten, het is al een tijdje een trend in reclameland. Keukenmaker Dovy tilt het genre naar het volgende niveau: grote baas Donald Muyle (58) acteert zelf in zijn tv-spot. 'Mensen komen me nu vragen of ze met mij op de foto mogen.' PaulDemeyer

dinsdag 26 oktober 2010

Schuim in aluminium schelp

ALMG, de naam van de gloednieuwe zetel van het Belgische Sixinch, is afgeleid van Al-Mg3, een aluminiumlegering. De ALMG van het Antwerpse bedrijf Sixinch mag gerust gezien worden als een mijlpaal voor het nog jonge designbedrijf. Terwijl het tot nog toe hoofdzakelijk meubels maakte van foamcoating, is er nu een nieuwe drager ontwikkeld uit aluminium

donderdag 21 oktober 2010

Welk opruimtype bent u?

De ene mens is er goed in, de andere niet. De ene mens ziet er geen graten in, de andere krijgt er nachtmerries van. De ene doet het systematisch, de andere volgens de principes van de vrije associatie. Opruimen. Je huis op orde houden. Rommel evacueren. We doen het zo allemaal op onze eigen manier, graag of niet. Hoe doet u het?

maandag 18 oktober 2010

Witgoed, elektra, hout of bouwpuin gezamenlijk opgehaald

Al het grofvuil kan vanaf 1 november aan de straat worden gezet. Vanaf die dag is het in heel Almere niet meer noodzakelijk om het vuil apart aan de gemeentereiniging aan te bieden. Witgoed, elektra, hout of bouwpuin hoeft niet langer op verschillende momenten te worden aangeboden. De reinigingsdienst scheidt het afval zelf op het afvalperron.

vrijdag 15 oktober 2010

Eten is om op te eten, niet om weg te gooien

Het Voedingscentrum en Milieu Centraal hebben op 13 oktober tijdens een speciale bijeenkomst in Den Haag de gezamenlijke campagne en de website EtenisomopteEten.nl gelanceerd. Op deze website kunnen consumenten praktische informatie en tests vinden om hun voedselverspilling in kaart te brengen en te verminderen. Ook kunnen consumenten vanaf vandaag een gratis bewaarwijzer als hulpmiddel voor in de keuken aanvragen. Nederlanders gooien jaarlijks voor circa 2,4 miljard euro aan goed, eetbaar voedsel weg. Maar eten is om op te eten.
Voedselverspilling is een groot probleem. Nederlandse consumenten verspillen gemiddeld per persoon jaarlijks ruim 50 kilo eetbaar voedsel. Dat komt in totaal neer op zo'n 175 euro per jaar, en omgerekend zo'n 80 warme maaltijden. Dit raakt je portemonnee. Bovendien gaan zowel grondstoffen als de energie die gebruikt is om het voedsel te produceren en te vervoeren, verloren als goed voedsel in de vuilnisbak belandt. Om mensen beter inzicht te geven in hun voedselverspilling, staat op de website een Weggooitest. Aan de hand van een aantal vragen zien mensen of ze meer of minder voedsel verspillen dan gemiddeld.
Op de speciale bijeenkomst zagen pers en vele schoolkrant redactieleden hoe bekende Nederlanders Robert ten Brink en Jesse van de band Valerius aan de tand werden gevoeld over de inhoud van hun vuilniszak. Zowel voedselverspilling als andere thema's rondom eten kwamen aan bod en onderdeel van de middag was een proeverij met duurzame, futuristische hapjes.
Het is belangrijk dat de consument bewust wordt van zijn voedselverspilling en inziet dat voedselverspilling is te voorkomen door slimmer te kopen, te koken en te bewaren. De gezamenlijke campagne van Voedingscentrum en Milieu Centraal vraagt hiervoor aandacht. De start van de campagne gaat vooraf aan Wereldvoedseldag (16 oktober), dat ook verspilling als thema heeft. De campagne is onderdeel van de gezamenlijke aanpak door Voedingscentrum, Milieu Centraal en het ministerie van Economie, Landbouw en Innovatie van het probleem voedselverspilling. De campagne Eten is om op te Eten wordt mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Economie, Landbouw en Innovatie.

donderdag 14 oktober 2010

Nieuw gereedschap van Bosch

Voor de doe-het-zelver heeft Bosch dit najaar enkele nieuwe producten in het gamma. Blikvanger is het snoerloze systeem Power4All 18V waarbij je één en dezelfde accu voor heel wat gereedschap kan gebruiken. Met de opkomst van accugereedschap de laatste jaren is de kans groot dat je een hele collectie van batterijen en laders hebt verzameld. Het snoerloze systeem Power4All 18V wil daar paal en perk aan stellen: eenzelfde accu van 18V kan nu gebruikt worden voor een uitgebreide reeks aan gereedschap: boorschroevendraaiers, klopboormachines, decoupeerzagen, multischuurmachines en tuingereedschap zoals heggenscharen en grastrimmers.

Nespresso haalt lege capsules nu ook thuis op

Klanten van Nespresso, het luxe-espressomerk van Nestlé, hebben nu geen enkel excuus meer om hun lege aluminium koffiecapsules nog in de vuilnisemmer te kieperen: de koerier die de koffiecapsules thuis komt leveren, neemt voortaan de lege capsules gewoon mee.

dinsdag 12 oktober 2010

Oral B breidt assortiment uit

Oral B brengt een aantal nieuwe elektrische tandenborstels op de markt, voor een optimale tandverzorging Iedereen weet ondertussen wel al dat een elektrische tandenborstel tot tweemaal meer plak verwijdert dan een gewone tandenborstel. In de meeste huishoudens hebben de elektrische toestellen dan ook de handmatige van het bordes verdrongen. Daarom breidt Oral B zijn gamma elektrische tandenborstels nog verder uit.  Zo wordt de bestaande Oral-B Vitality Precision Clean (D 12 513) uitgerust met een 2-minutentimer, die je helpt twee minuten lang de tanden te poetsen. Om de tanden, achteraan de mond, gemakkelijker te bereiken, werd de opzetborstel meer naar voren geplaatst. Verder werd ook het oplaadstation vernieuwd en krijg je een nieuw Precision Clean opzetborsteltje meegeleverd. Aantal oscillaties per minuut: 7600.

maandag 11 oktober 2010

De nieuwste gadgets voor de keuken

Op het 81ste voedingssalon in Brussels Expo etaleren 350 exposanten nog tot 24 oktober hun kook- en voedingswaren. Dit jaar staat Vietnam in de kijker. 'De interesse is groot. Kookprogramma's en -wedstrijden op tv hebben het keukengebeuren heel populair gemaakt', zegt organisator Didier Demaeght. Op het voedingssalon worden altijd nieuwigheden gelanceerd. We gingen op zoek naar de meest merkwaardige.

donderdag 7 oktober 2010

Hotpoint Ariston introduceert zeer energiezuinige Aqualtis-wasdroger

Hotpoint Ariston lanceert een nieuwe, zeer energiezuinige wasdroger: de Aqualtis AAQCF 81 U (WE). Deze condensdroger heeft een label AAA gekregen voor zijn uitzonderlijke prestaties op het gebied van energiebesparing. Het energielabel AAA geeft aan dat de droger dertig procent energiezuiniger is dan een droger met energielabel A. In vergelijking met een wasdroger met energielabel B is een besparing op energiekosten tot wel veertig procent mogelijk. Dit is haalbaar dankzij de speciale toegepaste warmtepomptechnologie. Het apparaat heeft een inhoud van maar liefst acht kilo en biedt veel bijzondere opties die van het drogen van kleding een eenvoudige en leuke klus 71832-AAQCF81U-WEmaken.
Wasdrogers staan bekend als grote energieverbruikers in huis. Daarnaast geven deze apparaten vaak veel warmte en vocht af, wat nare gevolgen kan hebben voor de ruimtes waarin ze staan. De nieuwe Aqualtis-wasdroger beschikt echter over een speciale warmtepomptechnologie. Deze zorgt ervoor dat er geen warmteverlies meer plaatsvindt tijdens het wasdroogproces. Alle warme lucht blijft in de machine. Niet alleen is er op deze manier veel minder energie nodig om de was te drogen, maar ook blijft de directe omgeving van de machine droog en warmt nauwelijks op.
Naast zijn energiezuinigheid en duurzaamheid beschikt de wasdroger onder meer over droogprogramma’s voor babykleding, lingerie of beddengoed, opties voor kleinere hoeveelheden of antikreuk en een Schema werking Warmtepomphandig digitaal scherm met resttijdindicatie. En ruikt kleding niet zo fris meer na een avondje stappen? Het speciale opfrisprogramma is snel en energiezuinig. Het gebruikt geen water, maar blaast alleen frisse lucht in de kledingvezels. Zo is die favoriete spijkerbroek snel weer klaar voor een volgende avond. Tevens beschikt de wasdroger van Hotpoint Ariston over het Woolmark Silver Care-programma. Hiermee blijft zelfs de meest fijne wollen kleding mooi na het drogen. Kortom: de Aqualtis AAQCF 81 U (WE) is de ideale wasdroger voor iedereen die in korte tijd en tegen lage energiekosten veel was wil drogen.
Door de energiebesparing tijdens het drogen verdient de gebruiker zijn of haar aankoopbedrag van deze wasdroger met warmtepomptechnologie binnen drie tot vier jaar terug. Daarnaast belast hij of zij het milieu een stuk minder. De Aqualtis AAQCF 81 U (WE) met een trommelinhoud van acht kilo is verkrijgbaar voor een consumentenadviesprijs van 799 euro.

woensdag 6 oktober 2010

'Colruyt blijft prijsleider'

Colruyt blijft de absolute prijskraker, zo meldt het Belgische Testaankoop. Makro blijft weliswaar erg voordelig voor wie zweert bij merkproducten, maar gaat er ook flink op vooruit wat betreft de eersteprijsproducten. Supermarkt Okay komt sterk binnen in het klassement, op gelijke hoogte met Makro, maar is dus duurder dan het moederbedrijf Colruyt.

maandag 4 oktober 2010

Driekwart Nederlanders onderschat kans op brand

Een recente steekproef van de Brandwonden Stichting toont aan dat 74% van de Nederlanders de kans onderschat dat er in de eigen woning brand uitbreekt. Hoewel het merendeel van de ondervraagden wel zegt veel te kunnen doen om de brandveiligheid thuis te verbeteren, blijft het opvallend dat men over het algemeen nog onvoldoende maatregelen neemt om brand te voorkomen, brand te melden en veilig te kunnen vluchten bij brand. De Brandweer komt daarom vanaf 1 oktober met de kritische vraag: 'Wat doe JIJ bij brand?'. Gevolgd door de oproep: Daar moet je NU over nadenken.
Ricardo Weewer, plaatsvervangend commandant van Brandweer Amsterdam-Amstelland en adviseur van de Brandpreventieweken, verbaast zich niet over de uitkomst van de steekproef. 'Mensen hebben over het algemeen het gevoel: brand overkomt mij toch niet. Helaas is het brandveiligheidsbewustzijn dus nog steeds onvoldoende ontwikkeld. Daardoor nemen mensen minder eigen verantwoordelijkheid om daadwerkelijk maatregelen te nemen om brand te voorkomen, brand te ontdekken en snel te kunnen vluchten. Simpel gezegd: te weinig veiligheidsbewustzijn blokkeert het nemen van de eigen verantwoordelijkheid. Daar gaan we door acties in de Brandpreventieweken verandering in brengen.'
Eerder onderzoek spreekt van 'cognitieve dissonantie': mensen hebben de neiging om het voor zichzelf goed te praten dat zij (te) weinig aan brandveiligheid hebben gedaan. Zij weten bijvoorbeeld dat zij niet genoeg maatregelen hebben getroffen. Maar omdat zij denken dat het hen niet overkomt, berusten zij in deze gedachte. Zo ontstaat onderschatting van brandgevaar. De resultaten van de steekproef van de Brandwonden Stichting onderschrijven dergelijk gedrag. 74,2% van de ondervraagden achtte de kans op brand in huis kleiner dan 1 op 10.000. Maar met gemiddeld 7.000 woningbranden op 7 miljoen woningen, is de echte kans 1 op 1.000.
De hele maand oktober voeren de Nederlandse brandweerkorpsen de actie 'Wat doe JIJ bij brand? Daar moet je nu over nadenken!'. Door een korte brandveiligheidstest op www.watdoejijbijbrand.nl worden consumenten geconfronteerd met hun eigen gedrag. De actie 'Wat doe JIJ bij brand?' richt zich op veiligheidsbewustzijn, het plaatsen van een werkende rookmelder en het oefenen van een vluchtplan. Deze actie wordt actief ondersteund door de Brandwonden Stichting met tv-spots en het verspreiden van de boodschap dat de kans op het meemaken van een woningbrand zeer reëel is. (1 op 1000 wordt afgezet tegenover de kans op het winnen van de hoofdprijs in de loterij: 1 op 10.000.000.)

Laurastar innoveert

Het nieuwe strijksysteem Laurastar S7 is uitgerust met een driedimensionale, actieve zool, waardoor je voortaan supersnel een ongeëvenaard strijkresultaat verkrijgt. Laurastar rust de nieuwe Laurastar S7 uit met hun nieuwe, gepatenteerde 3Dii technologie, en zet een nieuwe standaard voor zichzelf neer. Het nieuwe strijksysteem is immers voorzien van een driemensionale, actieve zool, die jouw wasgoed niet enkel sneller, maar ook gemakkelijker, plooivrij kan maken.

vrijdag 1 oktober 2010

AEG’s nieuwe visie op design

AEG onthulde op IFA een volledige nieuwe visie op design. En die is uiteraard gebaseerd op de wensen van de consument, die het gebruiksgemak van een toestel boven alles plaatsen en veel waarde hechten aan de totale vormgeving van hun keuken. “Keukentoestellen moeten performant zijn, maar ze mogen de harmonie in het keukendesign absoluut niet verstoren,“ zo verklaart Hans Strohmeier, Senior Design Manager bij AEG.