Pages

Subscribe Twitter

donderdag 9 september 2010

Onleesbare tekst in supermarkt verleden tijd

Supermarktklant Irene van Dijk duwt haar volgestapelde winkelkar vooruit. Aan de handgreep is een opvallende accessoire vastgeschroefd: een kloeke loep. 'Als je geen bril bij je hebt, is die toch wel erg handig bij het lezen van etiketten. Ik ben bewust bezig met voeding, wil weten wat er in levensmiddelen zit. Ik let bijvoorbeeld op de E-nummers, zeker bij nieuwe producten."

Het bedrijf Eiwal heeft het antwoord gevonden op de ergernis van klanten die de pietepeuterige lettertjes op etiketten en verpakkingen nauwelijks meer kunnen ontcijferen. Nooit meer je kostbare kijkers kwellen met microscopisch klein afgedrukte houdbaarheidsdata (THT), prijzen, ingrediënten, vetpercentages, calorieënaantallen, menusuggesties en allergie info. De aankoop van een bepaald product is hier vaak afhankelijk van. 'Wat een prima initiatief.
Hartstikke goed!', 'Het probleem leeft gewoon. Klanten moeten winkelpersoneel of andere klanten hulp vragen bij het lezen van etiketten', zegt men bij ouderenorganisatie ANBO. 'Kleine letters op het etiketten? Mensen klagen daar steen en been over', vertelt de Consumentenbond. Klopt. Volgens de Europese Commissie is dit veruit de meest voorkomende klacht van consumenten over voedseletiketten en het wil dit probleem dan ook aanpakken.

De EIWAL loep  is een Zwitsers product, dat ontwikkeld is in overeenstemming met alle criteria voor het gebruik in zelfbedieningswinkels. Een vandaalbestendig, niet-toxisch, schoon en milieuvriendelijk, degelijk, kunststof product, dat snel en eenvoudig kan worden bevestigd aan een winkelwagentje, zonder risico op verwondingen. De Eiwal loep is eenvoudig in het gebruik en zit niet in de weg tijdens het winkelen, of het in elkaar schuiven van de winkelwagentjes. De loep kan eenvoudig permanent worden bevestigd aan de zijkant van de winkelwagen om het winkelend publiek een optimale leesbaarheid van informatie te bieden.

0 reacties:

Een reactie posten