Pages

Subscribe Twitter

donderdag 26 oktober 2023

Mannencosmetica in de lift

In 2022 zijn er hogere omzetcijfers behaald in de categorie mannencosmetica dan het jaar ervoor. Dit blijkt uit een rapport van de Nederlandse Cosmetica Verenging (NCV). Als een van de mogelijke redenen wordt gegeven dat het voor de jongere generatie minder een taboe is de huid goed te verzorgen.

Onder de categorie mannencosmetica vallen alle producten die speciaal voor de man zijn ontwikkeld. Ook het aandeel van de categorie mannencosmetica binnen de cosmeticaproductgroepen die door mannen worden gebruikt steeg. Dit was in 2020 nog 21%. In 2022 is dit gestegen naar 21,6%. Het NCV meldt in het rapport dat deze groei vooral wordt gedreven door de toename in verkoop van herengeuren, deodorant en stylingsproducten.

Niet alleen in Nederland is deze stijging te zien. Ook wereldwijd wordt er steeds meer omzet gegenereerd aan verzorgingsproducten speciaal voor mannen. Een onderzoek van Grand Review Research laat zien dat de mondiale marktomvang voor persoonlijke verzorgingsproducten voor mannen in 2021 werd geschat op 30,8 miljard dollar.

0 reacties:

Een reactie posten