De SP lanceert een campagne tegen de woekerwinsten van Jumbo en Albert Heijn. Via een ‘terughaalactie’ op landelijke en regionale radio, een postercampagne, een tv-spot en acties bij supermarkten haalt de SP steun op voor het terughalen van de winsten om de prijzen van de boodschappen te verlagen.
De SP heeft reclames van de Albert Heijn en de Jumbo op een ludieke manier aangepast op de realiteit. Daarmee laat de partij de enorme prijsstijgingen zien aan de hand van producten zoals kaas, melk, suiker en kwark.
De SP wil dat de winstbelasting wordt verhoogd naar minimaal dezelfde belasting die mensen ook betalen over hun werk. Vorig jaar leverde de winstbelasting al miljarden éxtra inkomsten op, vanwege de enorm gestegen winsten van bedrijven. De opbrengst van de winstbelasting kan worden ingezet om de kosten voor het dagelijks leven van mensen direct te verlagen. Door prijzen te verlagen of lonen te verhogen.
Uit een peiling van peil.nl blijkt vandaag dat de steun hiervoor onder Nederlanders hoog is. 85 procent van de mensen vindt dat supermarktbedrijven zoals Ahold en Jumbo hun winsten moeten inzetten om de prijzen van boodschappen te verlagen, in plaats van de winsten uit te keren aan de aandeelhouders. Slechts 6 procent van de mensen vindt dat het kabinet genoeg doet om de hoge prijzen van boodschappen aan te pakken.
maandag 12 juni 2023
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

0 reacties:
Een reactie posten