Pages

Subscribe Twitter

vrijdag 16 juni 2023

Anti-aging start-up

Muze Skincare is een nieuwe Nederlandse anti-aging start-up die succes boekt met plasticvrije cosmetica en recentelijk de Dutch Beauty Award heeft gewonnen. In tegenstelling tot compromissen die vaak in de schoonheidsindustrie worden gesloten, houdt Muze vast aan duurzame, niet-hormoonverstorende formuleringen zonder microplastics en zonder water. Om de prijzen betaalbaar te houden voor de consument, zijn alle tussenschakels in de keten, waaronder warenhuizen en parfumerieƫn, uitgeschakeld.

Het assortiment van 30 verschillende producten is alleen rechtstreeks in de eigen Muze-webshop te bestellen. Net zeven maanden live, zijn de prognoses goed en wordt de omzet dit jaar geschat op ruim 1 miljoen euro.

Muze is opgericht door Marieke Hop, Miranda Balk en Liesbeth Kleermaker die met hun start-up inspelen op de groeiende vraag in cosmeticaland naar duurzame oplossingen, zonder concessies te doen aan kwaliteit of visuele aantrekkingskracht.

De uitdaging zit 'm vooral in het niet toevoegen van siliconen en andere microplastics, die een product juist zo lekker smeerbaar maken. De drie eigenaressen brengen een schat aan beauty-ervaring mee, opgedaan in hun internationale productiehuis Cosmetize, dat al 12 jaar succesvol cosmeticaproducten ontwikkelt voor merken in binnen- en buitenland. Met hun kennis van grondstoffen en formuleringen behoort Cosmetize tot de top van Nederland.

Dankzij Cosmetize, met een jaaromzet van 3,5 miljoen euro en een jaarlijkse productiecapaciteit van 2 miljoen producten, kon de opstart van Muze Skincare uit eigen middelen worden gefinancierd.

0 reacties:

Een reactie posten