Pages

Subscribe Twitter

woensdag 7 juni 2023

Consument wil goedkoper hondenvoer

De vraag naar goedkoper hondenvoer is actueler dan ooit. Het zoekvolume naar de term 'goedkoop hondenvoer' is in het eerste kwartaal van 2023 met 35 procent gestegen ten opzichte van vierde kwartaal van 2022, blijkt uit onderzoek van diervoedingsexpert Nero Gold.

Dat consumenten driftig op zoek gaan naar goedkopere varianten van het hondenvoer dat ze nu gebruiken, wordt bevestigd door de zoekvolumes vanuit zoekmachine Google. Gekeken naar zoekwoorden in lijn met de zoekterm 'goedkoper hondenvoer', zoals ‘alternatief hondenvoer’ zien we zelfs een stijging van 60 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2022.

Opvallend is dat de prijsstijgingen in Nederland er voor lijken te zorgen dat consumenten zelfs over de grens kijken naar goedkopere alternatieven. Het aantal zoekopdrachten voor “hondenvoer in Duitsland goedkoper” is met maar liefst 262 procent gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van 2022.

De enorme prijsstijgingen op hondenvoer komen voort uit de alsmaar stijgende prijzen van grondstoffen, zo blijkt uit een statement van United Petfood. Hierdoor kunnen fabrikanten niet anders dan dit door berekenen aan hun klanten.

0 reacties:

Een reactie posten