Pages

Subscribe Twitter

dinsdag 2 februari 2021

Nog steeds trucs met voedingsmiddelen

Fabrikanten gebruiken nog steeds claims, afbeeldingen en namen om hun producten een gezond imago te geven. Hiermee zetten ze consumenten op het verkeerde been, vindt de Consumentenbond.

Crackers van het aanlokkelijk klinkende Vitalu met een graanhalm op de verpakking en de claim: ‘heerlijk voedzame cracker’. Dat klinkt gezond, maar de cracker bevat zoveel suiker dat het meer een biscuitje is.

Een bakje Albert Heijn zeewiersalade claimt ‘natuurlijk, lekker en gezond’ te zijn, maar er zit maar liefst 12 gram suikers in. En Vifit Goedemorgen! ontbijtdrank prijst zichzelf aan met de claim ‘heerlijk gezond bij het ontbijt of gewoon tussendoor’. Maar dit drankje bevat meer suiker dan granen.

Uit recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat bijna 7 op de 10 consumenten vindt dat etiketten duidelijker moeten aangeven of het product wel of niet gezond is. Molenaar: ‘Fabrikanten zouden beter moeten onderzoeken wat consumenten verwachten op basis van het etiket, voordat ze een product op de markt brengen.’

0 reacties:

Een reactie posten