Door de QR-code op de verpakking te scannen, kan de consument met behulp van augmented reality honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.
Met deze campagne wil Nescafé laten zien dat haar koffie wordt geproduceerd met respect voor de boeren, hun gemeenschap en het milieu.
Nescafé maakt ruimte voor de boeren door in de supermarkt bij de best verkopende producten twee maanden vrijwel alle branding van de labels te verwijderen. De nieuwe verpakkingen zijn wit en hebben een QR-code waarvan een klein hoekje open gepeld lijkt. Wanneer de consument de QR-code scant, wordt het label met de koffieboer in beeld onthuld. Hier komen de verhalen van meer dan honderd boeren middels augmented reality tot leven. Zo komt de consument meer te weten over hoe de koffie van Nescafé wordt verbouwd. De koffieboeren vertellen onder meer over hoe het verbouwen van koffie bijdraagt aan hun gemeenschap, waar ze trots op zijn en hoe ze duurzaam verbouwen.

0 reacties:
Een reactie posten