De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje.
Dit blijkt uit het 3e Nationaal Frisdrankonderzoek 2017, afgenomen onder
1.140 Nederlandse frisdrank drinkers. Cola regular blijft weliswaar nog
altijd de meest populaire frisdrank, maar consumenten kiezen ook steeds
bewuster voor de light en zero varianten van frisdranken omdat er
minder suiker en daardoor minder calorieën in zitten. Ook is er in de
consumptiecijfers van FWS een duidelijke verschuiving zichtbaar naar
mineraalwater en water met een smaakje. Deze veranderingen zien we ook
terug in het frisdrankschap waar ook de afgelopen maanden weer
tientallen nieuwe frisdranken werden geïntroduceerd, vrijwel allemaal
met minder tot geen suiker en calorieën.
Bijna alle Nederlanders (92 procent) drinken wel eens frisdrank. De reden dat men frisdrank drinkt, is omdat men frisdrank lekker (64%) en verfrissend (40%) vindt en omdat men bij drinken graag varieert (32%). Het gemiddeld aantal glazen per dag is licht gedaald van 1,8 glas (2015) naar 1,6 glas (2017). Deze lichte daling zie je ook terug in de consumptiecijfers van 2016. Er tekent zich ook een duidelijke verschuiving af binnen de categorieën, waarbij mineraal- en bronwater en water met een smaakje voor het vierde jaar op rij een gestage groei laten zien van respectievelijk 7,5% en 15,6%.
donderdag 24 augustus 2017
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten