Subscribe Twitter

woensdag 11 maart 2015

Boodschapp lanceert webshop goodso

Boodschapp, een app en website die voedingsproducten uit de supermarkt vergelijkt op samenstelling, prijsniveau en smaak, lanceert vandaag officieel de webshop goodso. De webshop sluit aan bij de missie van Boodschapp om zoveel mogelijk consumenten makkelijker en bewuster voedingsproducten te laten kiezen en kopen.  

Goodso richt zich in eerste instantie op mensen met voedselallergieën of -intoleranties omdat deze doelgroep meer moeite moet doen om geschikte producten in huis te halen. De eerste niche waar goodso op focust is glutenvrije voeding. Mensen met een glutenintolerantie zoeken on- en offline naar glutenvrije producten en bezoeken vaak meerdere supermarkten. Dit moet makkelijker en sneller kunnen vindt goodso.

Het productassortiment bestaat uit typische voorraadkast producten zoals pasta, crackers en melen. In de vorm van een maandabonnement bezorgt goodso elke 4 weken de door de consument samengestelde box thuis. Het abonnement is 100% flexibel en kan ten alle tijden gepauzeerd of stop gezet worden. Ook de samenstelling van de box kun je maandelijks aanpassen.

Glutenvrije producten zijn lang niet altijd gezond. Zo blijkt uit recent Amerikaans onderzoek dat een glutenvrij dieet kan leiden tot overgewicht. Bijvoorbeeld omdat er vaak ongezonde ingrediënten in kant-en-klare dieetproducten zitten. Goodso biedt daarom alleen de beste producten per categorie aan, die minimaal een voldoende moeten scoren volgens de richtlijnen van Boodschapp. Zo weet de consument zeker dat hij bewust kiest.

Naast glutenvrij staan andere niche markten op de planning van goodso, zoals suikervrij en lactosevrij. Afhankelijk van de resultaten en toekomstige investeringen behoren een verbreding van het assortiment naar vers of diepvries en het uitrollen naar niches internationaal ook tot de mogelijkheden.

0 reacties:

Een reactie posten