Pages

Subscribe Twitter

woensdag 2 april 2014

Massaal naar meerdere supers

Consumenten doen massaal boodschappen bij meerdere supermarkten om goedkoper uit te zijn. Bijna 9 op 10 respondenten gaat vanwege prijsverschillen wel eens naar meerdere supers. Bijna 6 op de 10 doet dat zelfs (vrijwel) altijd. Toch zijn er grenzen aan onze bespaardrift. Zo is ruim de helft niet bereid 20 minuten om te rijden voor 10 euro korting. Dat blijkt uit de ING Vraag van Vandaag onder gemiddeld 78.700 respondenten per dag.
In de strijd om de klant schermen supermarkten vaak met aanbiedingen. Bovendien kan een product bij de ene supermarkt structureel goedkoper zijn dan bij de andere. Daarom kan het lonen de boodschappen bij meerdere supermarkten te halen. Bijna 9 op de 10 respondenten (89%) winkelt wel eens bij meer dan een supermarkt vanwege de prijsverschillen. Bijna 6 op de 10 (59%) doet dat (vrijwel) altijd.
De animo om extra supermarkten te bezoeken voor korting blijkt hoog. Ruim 4 op 10 (43%) respondenten is bereid naar één extra supermarkt te gaan voor 10 euro korting. Bijna een kwart (23%) wil voor zo’n korting naar twee extra supermarkten en 14% gaat daarvoor zelfs naar meer dan twee extra supermarkten.


0 reacties:

Een reactie posten