Subscribe Twitter

dinsdag 16 april 2013

Krachtenbundeling promotie asperge

Ieder jaar wordt er door velen afgeteld naar het moment dat het Nederlands aspergeseizoen weer van start gaat. Van april tot 24 juni (St. Jan) laat de 'Koningin der groenten' zich weer op vele plaatsen zien en kunnen we weer genieten van een heerlijk vers seizoenproduct. Geen wonder dat er vele mooie initiatieven zijn die daar op inspelen. Maar wat zou de aspergesector kunnen bereiken als de promotie gezamenlijk zou worden gedaan? Het Nederlands asperge centrum heeft onder andere als doel om die krachten te bundelen en zo bij een breed publiek de Nederlandse asperge onder de aandacht te brengen.
Het Nederlands asperge centrum is onderdeel van Aceera bv en in het leven geroepen om door samenwerking één platform te bieden voor de consument met als doel de Nederlandse asperge te promoten. Met één overkoepelende campagne en een website wordt de consument geïnformeerd maar vooral geïnspireerd om met asperges aan de slag te gaan. Denk daarbij aan een groot aanbod van heerlijke recepten, leuke uitjes, handige tips en prijsacties. Neem gerust een kijkje op www.aspergecentrum.nl.
Ter promotie van de Nederlandse asperge voert de sector onder aanvoering van het Nederlands asperge centrum in het oogstseizoen één grote landelijke campagne onder de naam: 'Proef de lente!'. Deze bestaat onder andere uit deelname aan evenementen door heel Nederland, proeverijen, een social media campagne en het nodige promotiemateriaal zoals het receptenboekje 'Proef de lente!'. Zo werd ook de Nationale opening van het Aspergeseizoen op 11 april onder regie van het Nederlands asperge centrum uitgevoerd. In samenwerking met aspergetelers, groentespecialisten, marktkooplui, veilingen en vele andere organisaties zal de consument vanaf nu getrakteerd worden op de 'Koningin der groenten'. Dat wordt weer genieten van asperges!

0 reacties:

Een reactie plaatsen