Pages

Subscribe Twitter

woensdag 18 september 2024

Kwart heeft namaakspullen in de kast

Je kent het vast wel, trotse eigenaren van designertassen of andere merkkleding, maar zijn deze dan ook echt? TrustDeals deed een onderzoek waaruit blijkt dat maar liefst een kwart van de Nederlanders meerdere nepitems in de kast heeft liggen. Alsof dat nog niet genoeg is, liegt 1 op de 10 daar ook nog over. Tikkie gênant, toch?

TrustDeals vroeg 1.000 Nederlanders naar hun mening over het kopen en dragen van merkkleding. Wat blijkt? Meer dan een derde loopt het liefst in merkkleding. Vooral mannen (45%) voelen zich lekker in een trui met een groot logo op de borst, terwijl slechts 29% van de vrouwen dat belangrijk vindt.

Jawel, een kwart (25%) van ons geeft openlijk toe: er liggen meerdere nepitems in de kast. Maar het wordt nog leuker: 1 op de 10 van die mensen houdt doodleuk vol dat het écht is, zelfs als ze weten dat het nep is. Dure merken worden vaak gezien als statussymbool, maar niet iedereen kan of wil er de hoofdprijs voor betalen.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 1 op de 6 Nederlanders merkkleding draagt om erbij te willen horen en dus niet uit de toon te vallen. En voor 23% is het een kwestie van status. Ondanks dat voor sommige dat merkje op een shirt een nietszeggend plaatje is, is het voor andere dé manier om te laten zien wie je bent. Zo zegt 29% van de ondervraagden dat het merk dat je draagt, veel zegt over wie je als persoon bent. En misschien nog verrassender: 22% krijgt een flinke boost in zelfvertrouwen als ze in hun favoriete merkkleding lopen.

Merkkleding is meestal allesbehalve goedkoop, maar dat weerhoudt ons er niet van om het te dragen. Wel met een flinke korting, uiteraard. Maar liefst 62% koopt alleen merkkleding als er een mooie deal te pakken is. Onder jongeren van 18-34 jaar ligt dit percentage nog hoger, namelijk op 66 procent

En wat blijkt? We zijn ook nog behoorlijk trouw aan onze favoriete merken. Maar liefst 53 procent zegt dat ze hun favoriete merk trouw blijven, zelfs als andere merken met dikke kortingen strooien.

0 reacties:

Een reactie posten