Pages

Subscribe Twitter

vrijdag 8 september 2023

Albert Heijn lanceert AH Terra

Albert Heijn heeft ambitieuze doelen gesteld om een positieve bijdrage te leveren aan de eiwittransitie. In 2025 wil Albert Heijn dat 50 procent van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44 procent.

Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.

Vanaf deze week zijn de eerste AH Terra-producten in het assortiment beschikbaar. De AH Terra-merklijn bevat plantaardige zuivel voor in de koffie, broodbeleg zoals hummus, groentespreads, plantaardige kaas en vleeswaren, alle plantaardige vleesvervangers, en ook producten zoals plantaardige mayonaise, margarine, borrelhappen en plantaardige garnalen. Zo is er echt voor ieder maaltijdmoment iets te kiezen.

Vanaf 2 oktober krijgen AH Premium klanten 10 procent korting op het gehele AH Terra-assortiment. Ruim 25 procent van het assortiment is een Prijsfavoriet, waardoor Albert Heijn plantaardig eten betaalbaar maakt. Met de introductie van AH Terra wil Albert Heijn de flexitariër aanspreken om vaker iets plantaardigs te kiezen bij het ontbijt, lunch of avondeten.

0 reacties:

Een reactie posten