Albert Heijn wil beter eten bereikbaar maken voor iedereen. Dat doet het bedrijf onder andere met de Beter Voor-programma’s. Hiermee zet Albert Heijn samen met meer dan 1000 vaste Nederlandse boeren stappen op gebied van dierenwelzijn, CO2-reductie en het bevorderen van biodiversiteit. Met als basis lange termijn afspraken en een gezond verdienmodel voor boeren en telers.
In juli 2020 lanceerde Albert Heijn rundvlees ‘met een dubbel doel’. Koeien uit het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma worden in de eerste plaats gehouden voor de productie van melk en uiteindelijk ook voor vlees. Ze krijgen hierdoor een extra doel. Daarmee breidt Albert Heijn het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma uit. Albert Heijn verkoopt het kwaliteitsvlees van de koeien met een dubbel doel inmiddels in zo’n 150 winkels en dat wordt nog dit jaar in meer dan 250 winkels. In 2022 heeft Albert Heijn dit rundvlees-assortiment in alle winkels in Nederland.

0 reacties:
Een reactie posten