Pages

Subscribe Twitter

maandag 4 januari 2021

'Veel abrikanten verkopen lucht'

In veel verpakkingen van voedingsmiddelen en huishoudelijke producten zit meer lucht dan product. Dat blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond. Fabrikanten en supermarkten komen hiermee hun duurzame beloftes bij lange na niet na.

De Consumentenbond bekeek van 40 willekeurige producten in de supermarkt de hoeveelheid van het product en de grootte van de verpakking. De helft van de verpakkingen bleek voor meer dan de helft gevuld met lucht. Bij 10 producten was dat zelfs 75 procent of meer.

Zo passen in de dozen van Sun 80 vaatwasblokjes. Maar er zitten, verpakt in nog een extra plastic zakje, slechts 22 in. De tabletten bedekken net de bodem van de doos, de rest is lucht. Ook de dozen vaatwastabletten van Albert Heijn en Klok zitten vol lucht. Net als de waspods van Lenor All in 1 (67% lucht), de chocolade van Lindor (83% lucht) en verschillende ontbijtgranen (50% lucht).

0 reacties:

Een reactie posten