Pages

Subscribe Twitter

woensdag 6 januari 2021

Run op luxe vlees en vis en bakproducten

Het afgelopen coronajaar heeft opvallende verschuivingen teweeggebracht in de boodschappen die we online bestelden. De behoefte aan luxe vlees en vis groeide in 2020 zeer sterk en Nederlanders kochten veel meer koffie. Ook kreeg de verkoop van schoonmaakproducten een enorme impuls. Dat blijkt uit de jaarlijkse analyse van online supermarkt Picnic.

De sluiting van de horeca en het verplichte thuiswerken zorgden voor opvallende trends. Zo steeg de verkoop van luxe vlees en vis vergeleken met 2019 in extreme mate. Het aantal bestelde ossenhazen steeg met bijna 700 procent. Daarmee was het een van de producten die het snelst in populariteit zijn gegroeid. Een andere opvallende stijger is ribeye. Daarvan nam de afzet met 463 procent toe.
 
Ook exclusievere visproducten vonden gretig aftrek. Verse oesters gingen bijvoorbeeld 143 procent meer over de digitale toonbank, producten om zelf sushi te maken plusten 95 procent.

0 reacties:

Een reactie posten