Uit het onlangs uitgebrachte rapport van Unicef naar baby-en kindervoeding bleek dat uit het totale aanbod in het baby- en peuterschap slechts een derde voldoet aan de criteria van de Schijf van Vijf.
Unicef rapporteert verschillende negatieve resultaten in de categorie baby- peutervoeding. Van de 39 kinderontbijtgranen voldoet slechts één product aan die criteria en 25 procent van alle producten in de baby-kindervoeding is onderhevig aan kindermarketing, waarbij ongezonde producten te veel en verkeerd worden aangeprezen.
De ongezonde producten zijn daarnaast te goedkoop, waardoor de keuze voor dit soort producten voor de hand liggend wordt. Vooral de conclusie over babyvoeding blijkt op te vallen. Dit is van belang, omdat het over kwetsbare kinderen gaat. Ouders gaan ervan uit dat de producten die ze kopen voor hun baby’s gezond zijn, maar dat zijn ze beslist niet.
Daily Baby Organics biedt vanwege het bovenstaande verse, ready to eat hapjes en maaltijden voor baby’s aan. De ingrediënten zijn vegetarisch en bestaan voornamelijk uit biologische groenten en fruit, zonder een enkele toegevoegde suiker, smaakstof of zoetstof.
Wat nieuw is in de markt voor babyvoeding, is dat de producten van Daily Baby Organics vers zijn. Ze zijn niet geconserveerd door verhitting of ingevroren, maar zijn volgens een HPP procedé van koude pasteurisatie langer houdbaar gemaakt. Daardoor blijven alle smaken en vitamines behouden. Daily Baby Organics is daarom als enige babymerk te vinden in de koeling in plaats van in de voorraadkast of vriezer.
vrijdag 2 oktober 2020
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten