Pages

Subscribe Twitter

woensdag 11 juli 2018

Consument meer tevreden over bierschap

Consumenten waarderen het bierschap van alle Nederlandse supermarkten hoger dan in 2017. Jan Linders komt daarbij voor de zesde keer op rij uit de bus als beste speciaalbier supermarkt, op de voet gevolgd door EmtĂ© en Albert Heijn. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Categorie rapport totaal bier 2018’, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van bierbrouwer AB InBev.

 Bierbrouwer AB InBev – bekend van merken als Leffe, Hertog Jan, Jupiler en Corona – gebruikt de resultaten van het onderzoek om retailers te helpen hun bierschap verder te verbeteren.

GfK vroeg 10.000 huishoudens op 20 punten naar hun waardering van het bierschap van de supermarkt waar ze het vaakst bier kopen. Pim de Beer (Category Manager bij AB InBev) stelt: “Het onderzoek laat zien dat consumenten vooral belang hechten aan voldoende voorraad in het schap, met name tijdens aanbiedingen. Ook het gemakkelijk kunnen vinden van bieren is voor consumenten een belangrijke factor. Investeren door supermarkten in zowel optimale voorraad van het schap als gemakkelijke vindbaarheid leidt daarmee direct tot hogere klanttevredenheid.”

0 reacties:

Een reactie posten