Subscribe Twitter

donderdag 8 februari 2018

Nederland aan de maaltijdbox

Nederlanders beginnen het nieuwe jaar massaal met een maaltijdbox. Dat blijkt uit onderzoek van Maaltijdbox.com. De website analyseerde de bezoekers- en verkoopstatistieken van de drie grootste maaltijdbox-vergelijkers in Nederland. Het aantal bezoekers in de maand januari 2018 steeg met ruim 60 procent vergeleken met het gemiddelde maandelijkse bezoek in 2017.

En ook het aantal verkochte maaltijdboxen nam in januari flink toe. Gemiddeld verkochten de aangesloten aanbieders in januari 60 procent meer maaltijdboxen via de vergelijkers. Grootste stijgers waren HelloFresh, Marley Spoon en de Allerhande Box van Albert Heijn.

De laatste trend in maaltijdbox-land is een nog kortere bereidingstijd. De meeste aanbieders streven al naar een maximale bereidingstijd van 30 minuten, maar dit is blijkbaar nog niet snel genoeg. Zo introduceerde Marley Spoon vorig jaar de Bliksemsnelle recepten en kwam HelloFresh met haar Quick & Easy Box. Dit zijn 20-minuten recepten met slechts vier bereidingsstappen zodat je nog sneller aan tafel kunt.

0 reacties:

Een reactie posten