Subscribe Twitter

woensdag 1 juni 2016

Zomerse cocktail in de supermarkt

Familie distilleerderij Hooghoudt komt met zomerse ready-to-serve cocktail in de supermarkt. De cocktails zijn gebaseerd op de receptuur van 19e-eeuwse cocktails met Premium Jenever en vanaf nu in 3 smaken verkrijgbaar bij de Albert Heijn: Ginger Daisy, Elderflower Cobbler en Cumcumber Delight. Marketingbureau TAPE vertelt over de introductiecampagne.

Bartender’s Choice is de nieuwe ready-to-serve cocktail van Hooghoudt. De receptuur van de cocktails is door de jonge Nederlandse bartender Lennart Deddens geïnspireerd op 19e-eeuwse cocktails. Toentertijd gebruikten Amerikaanse bartenders in veel cocktails Holland Gin, zoals zij jenever noemden. “Bartender’s Choice laat exact zien waar Hooghoudt zo goed in is: experimenteren met eigentijdse smaken geïnspireerd door het goede uit het verleden. Dat zie je ook terug in de campagne”, zegt Mike Rijkers van TAPE.

Bartender’s Choice lijkt een volgende stap in de groeiende populariteit van jenever. Er is de afgelopen tijd namelijk veel gebeurd. Hooghoudt kwam afgelopen jaar terug op tv met de Premium Jenever commercial, er openen kopstootbars, jenever met tonic raakt in zwang, consumenten melden zich steeds vaker aan proeverijen en bartenders waren afgelopen maand massaal aanwezig tijdens de Hooghoudt Premium Night waar o.a. Lennart Deddens liet zien wat je met jenever kan.

0 reacties:

Een reactie posten