Subscribe Twitter

woensdag 9 september 2015

Maaltijdbox: betalen voor gemak

Wat eten we vandaag? Het kan een behoorlijke uitdaging zijn om elke avond weer iets op tafel te zetten wat lekker en gezond is, en liefst ook betaalbaar. Zeker op doordeweekse dagen is er niet veel tijd om lang in de keuken te staan en uitgebreid te koken. Niet voor niets zit de maaltijdbox in de lift.

De aanbieders van foodboxen spelen in op een trend van gezondheid en gemak, stelt Dirk Mulder, sectormanager Food & Retail van ING. “Zo’n box biedt inspiratie. Het wordt je makkelijk gemaakt. Je hoeft ook niet meer zelf de boodschappen te doen. Dat is een oplossing in een tijd waarin vooral tweeverdieners en jonge gezinnen het druk hebben.”

HelloFresh is een speler die de markt heeft opengebroken. De aanbieder is al internationaal actief en wil dit jaar de afzet van boxen verdrievoudigen van 20.000 naar 60.000 per week. Het businessmodel van de maaltijdboxen moet zich nog bewijzen, maar dit segment zou in 2020 een omvang van zo’n 750 miljoen euro kunnen hebben, stelt Mulder. Partijen als De Krat en Streekbox zijn ook al langer actief. Deze maand voegde een supermarkt zich daarbij: Albert Heijn, met de Allerhande Box.

0 reacties:

Een reactie plaatsen