Subscribe Twitter

dinsdag 30 september 2014

Nieuw design Grolsch 'pijpjes'

Bierbrouwer Grolsch brengt begin november een vernieuwd 'pijpje' op de markt voor haar Grolsch Premium Pilsner. Het nieuwe design is gebaseerd op de voorkeuren van Nederlandse bierliefhebbers voor optimaal drinkgenot. Grolsch wil consumenten graag de ultieme bierbeleving geven en neemt daarbij elk detail in ogenschouw. De karakteristieke lijnen van de Grolsch beugelfles, het wereldwijde icoon van de brouwer, zijn gebruikt als inspiratie voor het design. Naast Grolsch Premium Pilsner zullen ook Grolsch Radler, Stender en Kornuit verkrijgbaar zijn in de nieuwe fles.

Uit onderzoek van Grolsch naar de wensen van consumenten voor de beste drinkervaring, blijkt dat de vorm en het design van de fles cruciaal zijn voor de ultieme bierbeleving. Zo is de beugelfles veruit de meest gewaardeerde Grolsch fles. Grolsch vindt de mening van consumenten zo belangrijk, dat ze heeft besloten om het uiterlijk van het 'pijpje' nog beter te laten aansluiten bij de ultieme drinkervaring. Concreet betekent dit dat de grip van het pijpje wordt verstevigd door de combinatie van afgeplatte zijden en relief. Verder krijgt het pijpje een iets langer mondstuk en nek , zodat het aangenamer is om uit de fles te drinken. Tevens voegt Grolsch als extra item een koelmeter toe op het etiket van het pijpje. De koelmeter kleurt blauw zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur is ((6° Celsius). Met deze aanpassingen wil de brouwer garant staan voor de ultieme Grolsch bierbeleving.

Consumenten blijken hun keuze voor Grolsch met name te baseren op de kwaliteit van het Grolsch bier, de aansprekende fles en de beste drinkervaring. Op basis hiervan kiest Grolsch voor een nieuw design om zo een nog meer aansprekende fles met een ultieme bierbeleving aan te bieden. 30cl is bovendien de standaard inhoudsmaat voor de Nederlandse markt. Om die redenen brengt Grolsch - tegelijk met de aanpassing van het uiterlijk - de inhoud van het pijpje terug van 33cl naar 30cl.

De nieuwe fles van Grolsch is vanaf 3 november verkrijgbaar bij supermarkten, slijterijen en Grolsch horecagelegenheden. De vertrouwde Grolsch beugelfles, het Grolsch blik, het krat, de verpakking van de speciaalbieren en uiteraard het bier blijven ongewijzigd. De bestaande flessen worden 100% gerecycled.

0 reacties:

Een reactie plaatsen