Subscribe Twitter

woensdag 23 maart 2011

'De supermarkt kiest op meer dan laagste prijs'

Huismerkproducenten kunnen door extra waarde toe te voegen aan hun product supermarktketens sterker aan zich binden. Dat vereist specifieke kennis en vaardigheden waardoor een hechtere relatie met de retailer ontstaat. Creëer een situatie waarin niet enkel de 'de laagste prijs' de bepalende factor is waarop de retailer je selecteert. Bevrijd jezelf uit die beklemmende prijsspiraal.
Dat is een van de vele gerichte adviezen die huismerkdeskundige Koen de Jong doet in het pasverschenen 'Private Label Uncovered; taking retailer brands to the next level'. De expert is een van de weinigen in de sector die zijn gedurende 25 jaar opgedane praktijkervaringen in boekvorm met anderen deelt.
'Private Label Uncovered' verklaart de wereld van het huismerk en legt op heldere wijze het spanningsveld bloot tussen supermarktketens, producenten van A-merken, huismerkproducenten en toeleveranciers. Een wereld waar partijen het ene moment bondgenoot, en even later elkaars opponenten zijn. Hoe ga je daarmee om?
Volgens Koen de Jong wordt de relatie huismerkproducent-retailer gekenmerkt door een onevenwichtige machtsverhouding. En producenten kunnen zich daar echter gedeeltelijk aan ontworstelen, als ze maar op de juiste knoppen drukken. 'Verras, maak het verschil. Als jij die producent bent met goede ideeën, bovendien topkwaliteit levert en actief meedenkt met de retailer, dan vergroot je de kans dat de keus op jou valt. Want echt, supermarktketens kijken naar meer dan enkel de laagste prijs.'

0 reacties:

Een reactie plaatsen