De vriesverscategorie groeit al jaren, ook bij Jumbo Supermarkten. Klanten kiezen steeds vaker voor verse producten uit de vriezer, van ontbijt tot avondmaaltijd. Om nog meer keuze en gemak te bieden en klanten te inspireren bij het maken van maaltijden met vriesverse producten voor de hele dag, introduceert Jumbo voor al haar 732 winkels een compleet vernieuwde vriesversafdeling. Naast een nieuwe indeling wordt het assortiment uitgebreid met meer dan 100 nieuwe producten, ingericht op herkenbare eetmomenten en thema’s zoals ontbijt, maaltijd, borrel en genieten. Jumbo gaat met deze nieuwe indeling nog meer klanten de voordelen van vriesverse producten laten ervaren zoals smaak, kwaliteit en het gemak altijd iets vers op voorraad te hebben.
Volgens onderzoeksbureau Nielsen steeg de omzet van vriesvers in Nederland in 2024 5% en 2025 zelfs met 7%. Ook de hoeveelheid verkochte producten neemt toe; vorig jaar met 4% groei en dit jaar is de groei al +2%. Ook bij Jumbo kopen klanten vaker vriesverse producten en besteden daar meer aan. Vooral kant-en-klare vriesverse maaltijden zijn populair, waarbij gemak en kwaliteit hand in hand gaan. Vriesverse producten zijn direct ingevroren waardoor smaak en kwaliteit behouden blijven en het is gemakkelijk te bereiden. Bovendien hebben klanten zo altijd iets vers op voorraad, dat lang houdbaar is, en er zo ook minder verspild wordt.
Vanuit klantinzichten als behoefte aan gemak en kwaliteit en smaak brengt Jumbo in de vriesverscategorie meer dan 100 nieuwe producten, waaronder 16 vriesverse maaltijden van het nieuwe merk Jumbo’s. Het assortiment varieert van Italiaanse klassiekers tot wereldse smaken zoals Aziatische kimchi rijst en Mexicaanse pulled beef. Alle Jumbo’s maaltijden zijn eenvoudig te bereiden en bevatten minimaal 140 gram groenten. Ze zijn ontwikkeld samen met de topchefs van het Jumbo Foodcollege en door het testpanel beoordeeld met minimaal het cijfer 8+. Daarom verdienen ze op de verpakking de handtekening van ‘De Jumbo Familie’. Bovendien hebben maar liefst 15 van de 16 maaltijden Nutri-Score A of B. Zo biedt Jumbo inspiratie én gemak voor iedereen die op zoek is naar een lekkere en goede maaltijd. Naast kwaliteit en smaak krijgt ook de prijs aandacht. Alle maaltijden zijn verkrijgbaar voor €5,99.
Veel klanten willen best eens een andere keuze maken, en daar helpt Jumbo bij met een nieuwe indeling van de vriesversafdeling. Door het vriesversvak anders in te richten en vorm te geven, inspireert Jumbo klanten bij het maken van hun keuze. In de winkel zijn de verschillende eetmomenten en thema’s – zoals ontbijt, maaltijd, borrel en genieten – duidelijk zichtbaar op het schap gebracht. Zo wordt het makkelijker om een passende maaltijd te vinden, bijvoorbeeld als je snel iets gezonds wilt eten of juist wilt variëren. Voor de energieke start van de dag zijn er voor het ontbijtmoment proteïne smoothies en is er meer keuze in betaalbaar Jumbo fruit en Jumbo’s croissants en chocoladebroodjes. Klanten kunnen ook lekker genieten van de Aziatische snacks en kaassnacks voor het borrelmoment.
maandag 27 oktober 2025
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

0 reacties:
Een reactie posten