Albert Heijn heeft in 2024 voor het zesde jaar op rij een sterke groei gerealiseerd, waardoor het marktaandeel in zowel Nederland als Vlaanderen verder is toegenomen.
De omzetgroei van Albert Heijn kwam onder andere uit gezondere en duurzame producten. De verkoop van producten met Nutri-Score A of B steeg met 0,8% naar 48,8%. Het plantaardige assortiment van het eigen merk AH Terra werd goed gewaardeerd: de keuze werd uitgebreid naar 250 producten en de omzet nam flink toe. Ook de verkoop van de bekende verspakketten steeg fors, onder andere door de introductie van biologische varianten.
Albert Heijn is al jarenlang marktleider in biologisch met het grootste assortiment. Binnen de categorie groente en fruit steeg de omzet biologisch in 2024 met 16 procent. Klanten kozen afgelopen jaar vaker voor het Albert Heijn eigen merk, dat nu goed is voor bijna 55 procent van de omzet. Onder andere de 2.000 Prijsfavorieten zorgen voor een brede keuze aan betaalbare producten van topkwaliteit.
De supermarkt opende in 2024 dertien nieuwe winkels in Nederland en vijf in Vlaanderen. Hiermee kwam het totaal op 1.276 winkels, inclusief 185 AH to go’s. Albert Heijn werd voor het zesde jaar op rij verkozen tot favoriete bijbaanwerkgever van Nederland.
vrijdag 24 januari 2025
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten