Albert Heijn kondigt de volgende stap aan in de strategische samenwerking met Tony’s Open Chain aan. Als eerste supermarkt zet het alle eigen merkproducten die cacao bevatten in de komende 3 jaar volledig over op cacao ingekocht via Tony’s Open Chain. Zo draagt de supermarktketen bij aan een positieve impact op mens en milieu in Ghana en Ivoorkust. Albert Heijn loopt met deze samenwerking voorop in de markt en laat zien dat de stap naar eerlijke en duurzamere cacao mogelijk is voor het gehele assortiment.
Albert Heijn gaat in de komende drie jaar alle ruim 600 eigen merkproducten waar cacao in verwerkt is overzetten naar duurzamere cacao afkomstig uit Tony’s Open Chain. Tony’s Open Chain is een initiatief van Tony’s Chocolonely dat andere bedrijven uitnodigt om missiepartner te worden en samen een einde te maken aan uitbuiting in cacao. Onder de huidige afspraken met Tony’s Open Chain, die al bestaan sinds 2018, kunnen klanten nu al genieten van onder meer Delicata repen en Chocoladeletters. In het eerste kwartaal van 2025 zullen de nieuwe omgezette producten in het assortiment instromen. Door de uitbreiding van de samenwerking en het overzetten van alle eigen merkproducten die cacao bevatten verwacht Albert Heijn het volume aan ingekochte Tony’s Open Chain cacao minimaal te verdrievoudigen.
Albert Heijn stond aan de wieg van UTZ (nu Rainforest Alliance) in 2007 en in 2016 was Albert Heijn de eerste supermarkt die 100% gecertificeerde cacao wist te verkopen. In 2018 heeft de supermarkt met Delicata chocolade een impactvolle stap gezet om over te stappen naar cacao van Tony’s Open Chain.
donderdag 21 november 2024
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten