Pages

Subscribe Twitter

donderdag 19 januari 2023

Meer geld naar slimme rolluiken

Nederlanders investeren steeds meer in het slimmer maken van de buitenkant van hun woning. Inmiddels is er 607 miljoen euro besteed aan slimme rolluiken/gordijnen en 560 miljoen aan slimme zonwering.

Daarnaast is er ook nog 236 miljoen besteed aan slimme garagedeuren. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.

Nederlanders besteedden in totaal 1,4 miljard aan de productiecategorie slimme raambekleding en garagedeuren. Dit was een jaar geleden nog 698 miljoen.

Ondanks de hoge omzet in deze productcategorie is slechts een klein deel van de huizen uitgerust met slimme raambekleding of garagedeuren. Voor slimme rolluiken/gordijnen is dit 5%, voor zonwering 3% en voor garagedeuren eveneens 3%.

Eén op de twintig consumenten zegt dat ze binnen nu en een jaar slimme rolluiken/gordijnen wil aanschaffen. De aankoopintentie van zonwering is eveneens 5%. De investeringsintentie in slimme garagedeuren ligt iets lager (3%).

0 reacties:

Een reactie posten