Pages

Subscribe Twitter

donderdag 12 januari 2023

300 miljoen aan afslanken

Ruim 2,5 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar iets ondernomen om af te vallen. In totaal hebben ze daarbij 300 miljoen euro aan afslankproducten en diensten uitgegeven.

Van de Nederlanders die een dieet volgen, kiest het grootste deel (25%) voor een koolhydraatarm dieet. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.

Bijna een op de vijf Nederlanders (18%) heeft het afgelopen jaar iets ondernomen om gewicht te verliezen. Dit komt neer op ruim 2,5 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder. De meeste Nederlanders kiezen voor een dieet (10%), 7% wint professioneel voedingsadvies in, 3 procent volgt specifiek een afslankprogramma en nog eens 3 procent gebruikt afslankmiddelen zoals shakes of maaltijden.

In totaal hebben Nederlanders het afgelopen jaar ruim 300 miljoen uitgegeven aan afslankproducten en diensten. De categorie voedingsadvies heeft hierin veruit het grootste aandeel met een omzet van ruim 226 miljoen. Op een ruime afstand volgen afslankmiddelen (42 miljoen) en afslankprogramma’s (32 miljoen).

Afslankmiddelen van huismerken worden het meest gebruikt. De top 5 wordt aangevoerd door de huismerken van Etos (35%) en Kruidvat (24%).

Van de Nederlanders die een dieet hebben gevolgd kiest een kwart voor een koolhydraatarm dieet. Opvallend is dat een ‘eigen ding’ op nummer twee staat (17%). Mensen die dit aangeven volgen geen specifiek dieet maar leggen zichzelf wel bepaalde regels op.

0 reacties:

Een reactie posten