In veel supermarkten wijken de prijzen op de kassabon af van de prijskaartjes bij het schap. Meestal zijn de fouten in het nadeel van consumenten. Dit blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond. Vorig jaar beloofden de supermarkten beterschap, maar daar is weinig van terecht gekomen.
Consumentenbond deed onderzoek bij 7 landelijke supermarktketens: Albert Heijn, Aldi, Coop, Jumbo, Lidl, Plus en Spar. Van elke keten werden er drie filialen bezocht. Daar werden de schapprijzen van 25 producten genoteerd en vergeleken met de prijs op de kassabon. Slechts 1 kassabon, bij een Aldi-filiaal, was volledig foutloos.
Vooral bij koffie, bier en wijn ging het vaak mis. Die artikelen waren volgens het prijskaartje in de aanbieding, maar volgens de kassa niet. Daardoor kostte bij Plus de koffie aan de kassa 4,19 euro meer dan het prijskaartje aangaf. En bij AH was een 6-pack alcoholvrij bier 2,19 euro duurder dan op het schap stond.
Aldi maakt ook over de hele linie de minste fouten, slechts 1 op de 25 artikelen was verkeerd geprijsd. Albert Heijn en Jumbo zijn het slordigst. Bij Albert Heijn hebben ruim 1 op 4 producten een afwijkende prijs.
dinsdag 23 november 2021
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten