Met de huidige situatie in het achterhoofd vieren we de feestdagen in kleinere kring. Het eigen gezin staat deze kerst centraler dan ooit.
Hoe brengen we de tijd dan met elkaar door? Uit Nederlands marktonderzoek onder 1.055 ouders met kinderen tussen de 3 en 16 jaar blijkt dat bordspellen tijdens deze kerst bij bijna 70 procent van de gezinnen op tafel zullen verschijnen. Dit is 15 procentpunt meer dan vorig jaar (55 procent) en valt op omdat met het gezin kerstfilms kijken, jaarlijks een populaire activiteit, onveranderd blijft (53 procent) ten opzichte van 2019.
Het onderzoek wijst uit dat ruim een derde van de ouders meer (bord)spellen verwacht te spelen tijdens de kerstvakantie dan voorgaande jaren in verband met de situatie. Sinds de start van de coronacrisis zet zelfs de helft van de ondervraagde gezinnen één tot vier keer per maand een bordspel op tafel.
Hasbro zag de verkoop van zijn bekende bordspellen zoals Monopoly en Cluedo de laatste maanden sterk stijgen. Tijdens de eerste lockdown vond de grootste verkooppiek plaats: in Nederland werden 89 procent meer spellen verkocht dan rond diezelfde tijd vorig jaar.
maandag 21 december 2020
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

0 reacties:
Een reactie posten