Pages

Subscribe Twitter

donderdag 13 augustus 2020

‘Flavoured water' maakt opmars

Nederlandse consumenten kiezen steeds vaker voor mineraalwater – al dan niet met een smaakje – als gezonde dorstlesser.

Onderzoeksbureau Nielsen meldt in recente cijfers dat de verkoop van de totale categorie water tussen 2011 en 2019 met 37% is gestegen. Vooral de jongere generaties geven aan vaker mineraalwater te drinken dan twee jaar geleden. 

‘Flavoured water’ is sinds 2013 in opmars en wordt vaak gezien als alternatief voor frisdrank.

Waar mineraalwater in veel van onze buurlanden al sinds jaar en dag tot de dagelijkse boodschappen behoort, lijkt nu ook Nederland plat, bruisend en ‘flavoured’ water in een fles of pak te hebben omarmd. Afgelopen jaar (2019) werd er ruim 451 miljoen liter mineraalwater en ‘flavoured’ water verkocht. Het jaar daarvoor was dat zelfs nog meer (483 miljoen liter) als gevolg van de extreem hete zomer.

0 reacties:

Een reactie posten