De Belgische supermarkt Colruyt test als eerste Belgische supermarkt automatische productherkenning. In de winkel van Kortrijk worden groenten en fruit automatisch herkend aan de kassa met behulp van kunstmatige intelligentie.
In samenwerking met het bedrijf Robovision is een slimme camera ontwikkeld en opgehangen boven een weegschaal die onmiddellijk bepaalt om welk product het gaat. Wanneer klanten aan de kassa een groente of fruitsoort in de weegschaal leggen, maakt de camera namelijk een foto.
Inmiddels worden 120 soorten groenten en fruit bij Colruyt herkend. Uit de eerste tests blijkt dat in 97 procent van de gevallen het juiste product op de tablet wordt geïdentificeerd.
Er is bewust gekozen voor groenten en fruit omdat dit assortiment geen barcode heeft. Tot nu toe tikken bedienden voor alle groenten en fruit een code in aan de kassa. Tot slot zou het ook kunnen dat er minder groenten en fruit verpakt moeten worden in de toekomst.
woensdag 14 augustus 2019
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

0 reacties:
Een reactie posten