De Nederlandse kaassector heeft zijn krachten gebundeld om mensen te helpen voor Goudse kaas van eigen bodem te kiezen. Veel Nederlanders denken namelijk ten onrechte dat de Goudse kaas die zij kopen altijd uit eigen land komt. Dat is echter lang niet altijd het geval, terwijl hun voorkeur daar wel naar uitgaat, blijkt uit onderzoek.
Daarom start de kaassector een campagne die mensen bewust maakt dat Goudse kaas die écht uit Nederland komt, te herkennen is aan het Gouda Holland-keurmerk op de verpakking.
65 procent van de Nederlanders vindt dat Goudse kaas alleen in Nederland mag worden gemaakt, concludeert onderzoeksbureau PanelWizard. Toch wordt Goudse kaas over de hele wereld geproduceerd. Dat geldt echter niet voor echte Gouda Holland-kaas. Dat is een 100% Nederlands product, beschermd door de EU, net zoals champagne.
De campagne speelt in op de trend dat mensen het steeds belangrijker vinden om te weten in welk land hun kaas is gemaakt. Bijna alle kaaseters geven de voorkeur aan kaas van Nederlandse melk. Nederlanders zijn dan ook gehecht aan hun kaas. Het staat bovenaan de lijst met eten dat Nederlanders niet kunnen missen, zo blijkt uit recent GfK-onderzoek. De campagne bestaat uit diverse online video’s, advertenties en abriposters.
vrijdag 17 mei 2019
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten