Subscribe Twitter

vrijdag 19 februari 2016

Medellín Secret koffie bij AH

Ruim 10 jaar geleden startten Arnold Noorduijn en Marc van Eck het koffiemerk Medellín Secret. Het eerste merk dat niet gemelangeerd is, maar van één topplantage komt waardoor het merkbaar smaakvoller is. Albert Heijn voert het merk nu in 800 winkels.

Van oudsher wordt koffie gemelangeerd. Dit zorgt voor een stabiele, maar vlakke smaak en een groot aanbod. Want alleen topplantages hebben een kwaliteit die lekker genoeg is om zuiver te drinken. Helaas zijn die er op de wereld niet veel. Koffie met lage kwaliteit is er echter wel in overvloed.

Door te melangeren ontstaat er dus een veel groter aanbod van gemiddelde smaak. Bij wijn en whisky weten we al langer dat echte smaak van unieke plantages komt, Medellín Secret opent deze wereld voor koffie. Met 3 verschillende heerlijke smaken van 3 verschillende topplantages, uit respectievelijk Colombia, Costa Rica en Guatemala.

Een ander ‘voordeel’ van melangeren is dat plantages tegen elkaar kunnen worden uitgespeeld door de koffiehandelaren zodat zij een zo laag mogelijke prijs betalen.

Om een merk te bouwen moet je reclame maken. Medellín Secret bewijst dat het ook anders kan. Het merk staat ergens voor, de meest smaakvolle koffie omdat het zuiver van één plantage komt. Dit is het verhaal dat je proeft en dat vrienden aan elkaar door vertellen. Zo bouw is heel langzaam een merk gebouwd en is er nu dus de dag gekomen dat ook een grote winkelketen als Albert Heijn besluit dat echtheid en kwaliteit boven commercie gaat.

0 reacties:

Een reactie plaatsen