Subscribe Twitter

vrijdag 20 november 2015

Een gezonde toekomst

85 procent van de consumenten tracht voedingsstoffen als vet, suiker, zout of E-nummers te vermijden. Maar gezonde ambities worden vaak niet gerealiseerd. Zo eten bijna 12 miljoen Nederlanders onvoldoende groente of fruit. Individueel inzicht in hoe voeding bijdraagt aan persoonlijke doelen en een gezond voedingspatroon ontbreekt vaak nog. Nieuwe toepassingen (apps) brengen daar verandering in, stelt het ING Economisch Bureau.

De informatiebehoefte van de consument verandert en voedingsbedrijven zullen in actie moeten komen. Dirk Mulder, ING Sectormanager Food: 'Consumenten kijken op een andere manier aan tegen kopen en koken en zijn op zoek naar de bevestiging dat ze de goede keuzes maken'. Bedrijven kunnen hierop inspelen, bijvoorbeeld door de bestaande onvrede over de geloofwaardigheid van etiketten weg te nemen. Zo vertrouwt ruim 10 procent van de respondenten op de ING Vraag van Vandaag de informatie op etiketten nooit en vindt ruim een kwart van de consumenten de informatie op voedingsetiketten onvoldoende.

0 reacties:

Een reactie plaatsen