Pages

Subscribe Twitter

dinsdag 12 mei 2015

Vijftigste afhaalpunt voor Jumbo

Exact een half jaar na de livegang van de webwinkel opent Jumbo vandaag in Uden het 50ste Pick Up Point. In recordtempo worden in en bij winkels, maar ook op solo-locaties afhaalpunten geopend waar klanten hun boodschappen kunnen ophalen op een door hen zelf te bepalen tijdstip. Als alles conform planning verloopt, passeert Jumbo nog deze zomer de grens van honderd afhaalpunten.

“We merken dat de klant ons online steeds beter weet te vinden en ook terug blijft komen. Vooral dat laatste is een positief teken. Het laat zien dat de klant het écht als een toegevoegde waarde beschouwt en moedigt ons aan om in hoog tempo meer Pick Up Points te openen”, aldus Roland van den Berg, directeur E-commerce bij Jumbo. “Nog deze zomer zullen we naar verwachting de grens van honderd Pick Up Points passeren. Zo kunnen we zoveel mogelijk klanten laten profiteren van deze nieuwe manier van boodschappen doen.”

Jumbo merkt dat klanten online vrijwel dezelfde producten kopen als in de fysieke supermarkten. Van den Berg: “Bananen, melk, cola en toiletpapier behoren tot de populairste producten. Gemiddeld verkopen we online iets meer groente en fruit per klant dan in de winkels.” Jumbo verwacht dat klanten in de komende jaren zowel online als offline boodschappen gaan doen. “Aan ons de taak om alle mogelijkheden te bieden, aan de klant de keuze om te bepalen hoe zij boodschappen doet en wanneer.”

0 reacties:

Een reactie posten