Subscribe Twitter

maandag 16 februari 2015

Veel vraag naar wasmachine

Wasmachines en droogtrommels groeien met deze hoge dubbele cijfers, iets minder in volume als in waarde. Dat zegt GfK. De hoger gespecificeerde machines met een beter energielabel doen het uitstekend. Het topsegment met een capaciteit van 8kg wasgoed en hoger maakt de groei. In droogtrommels wordt de groei in zijn geheel gerealiseerd door de energiezuinige warmtepomp-drogers.

Koelkasten doen het extreem goed en ook hier geldt dat de focus op het aanbod van energiezuinige modellen voor de consument, de juiste stimulans voor de aanschaf van de betere modellen vormt. Campagnes die gericht zijn op de energiebesparing en die ondersteund worden met gerichte cash-back acties, zorgen hier voor een stevige groei van ruim 18 procent.

De positieve ontwikkelingen op de huizenmarkt vormen een goede basis voor de groei in verkopen van keukens en alle keukenapparatuur. De vervangingsaankopen groeien ook en vormen een stabiele basisomzet. Koelkasten doen het natuurlijk ook in het inbouwsegment uitstekend. En op de eveneens stevige groei in vaatwasmachines en inbouwkookplaten blijven de overige keukenproducten maar nipt achter.


0 reacties:

Een reactie posten