Pages

Subscribe Twitter

vrijdag 9 januari 2015

Voorkom kledingmiskopen

Kopen voor de kledingkast. We doen het allemaal wel eens. Te groot, te klein, een rare pasvorm of de verkeerde kleuren. Er zijn genoeg redenen waarom nieuwe kleding een miskoop kan zijn. Hoe voorkom je dat?

In de winkel leek het nog zo’n goede beslissing. Als 2 jaar later dat leuke kledingstuk nog in de kast ligt, kun je gerust spreken van een miskoop. De helft (54 procent) van de Nederlanders doet wel eens zo’n verkeerde aanschaf. En 47 procent van de consumenten brengt miskopen niet altijd terug naar de winkel, blijkt uit onderzoek onder 500 respondenten in opdracht van Personalshopper.nl. Bij online aankopen gaat 20 procent vaker iets retour.
.
“Bij kledingaankopen komt veel emotie kijken”, zegt Suzi Vasques Dias van Personalshopper.nl. “Je kunt je niet makkelijk wapenen tegen de overtuigingskracht van verkopers. Als je allebei heel enthousiast bent, is het later geen prettig idee om met hangende pootjes terug te gaan. Spreek het daarom meteen uit, als je twijfelt.” We geven vooral onszelf de schuld van een miskoop, blijkt uit het onderzoek. Een aantrekkelijke aanbieding kan ook zorgen voor een te snelle aankoop waar we later spijt van krijgen. “Spullen kopen brengt een gevoel van geluk met zich mee. Maar dat zijn korte momenten van blijdschap. Als je thuis bent, sta je weer met beide benen op de grond.”

0 reacties:

Een reactie posten