Subscribe Twitter

donderdag 14 augustus 2014

Groei voor kleine keuken apparaten

De grootste groei in de categorie klein huishoudelijke apparaten komt nog altijd uit het segment kleine keuken apparaten. Deze groeide volgens GfK in het 2e kwartaal met maar liefst 13 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Het waren wederom de ‘vetarme’ friteuses en voedsel bereidingsmachines (zoals keukenmachines en blenders) met de hoogste groeipercentages. Andere producten die goed werden verkocht waren elektrische barbecues, contactgrillen, citruspersen en sapcentrifuges, keukenweegschalen, vrijstaande oventjes, en broodbakmachines.

Opvallend is de plotselinge omslag binnen koffiemachines. Door de hevige concurrentie in het ‘single serve’ segment lijken de prijzen wat meer onder druk komen te staan, met als gevolg een omzetdaling. Een totale omzetdaling binnen koffiemachines hebben we al lang niet meer gezien.

Ook binnen persoonlijke verzorging zagen we de omzet groeien. Het tweede kwartaal sloot af met een plus van 5 procent. In tegenstelling tot vorig kwartaal lieten de grootste categorieƫn scheerapparaten (voor zowel dames en heren) en elektrische mondverzorging weer eens groei zien. Hairstylers werden in het 2e kwartaal ook goed verkocht en dan vooral tijdens de periode rond Moederdag. Bloeddrukmeters en digitale thermometers waren verder ook nog populair

0 reacties:

Een reactie plaatsen