Subscribe Twitter

vrijdag 11 juli 2014

Nederlandse knuffel Boeddha

De Nederlandse knuffel Boeddha van Joost en Anouk de Graaf is wereldwijd een hit onder kinderen. Onder naam van My First Buddha hebben ze - sinds de lancering in 2013 - al ruim 25.000 knuffels verkocht. Het aantal internationale verkooppunten groeit snel. Inmiddels is de knuffel in 500 winkels te koop. Boeddhisme wint sterk aan populariteit in de westerse wereld: door onze overweldigende rijkdom

De knuffel Boeddha zorgt voor meer bewustwording en respect bij kinderen. Innerlijke waarden worden positief gestimuleerd. De knuffel Boeddha past dan ook heel goed in de filosofie van Dalai Lama. Recent gaf Dalai Lama persoonlijk zijn zegen aan de knuffel Boeddha. My First Buddha werkt nauw samen met de kinderrechtenorganisatie Save the Children. Een deel van de opbrengst komt ten goede aan de ontwikkeling van kinderen over de hele wereld.

Joost en Anouk de Graaf vormen samen het brein achter de populaire knuffel. Jarenlang bezaten zij een groot aantal beddenwinkels. Door de crisis zagen zij de wereld om hen heen, maar ook het gedrag van kinderen, snel verharden. Geraakt door de manier waarop Boeddha liefde, zorgzaamheid en vrede uitdraagt, wilden zij iets met de Boeddhistische levensovertuiging doen. Iets bijdragen aan een betere wereld, door vooral kinderen in contact te brengen met Boeddha.

0 reacties:

Een reactie plaatsen