Pages

Subscribe Twitter

vrijdag 2 mei 2014

Lidl bekoort Nespresso-drinkers

Koffie Bellarom Azurro van de Lidl is de lekkerste 'lungo' voor het Nespresso-apparaat. Dat is de opvallende uitkomst van een blinde smaaktest van de Consumentenbond onder 80 Nespresso-liefhebbers. Bij de espressokoffie wint Nespresso, al is het verschil met de nummers 2 (Bellarom Ristretto van Lidl) en 3 (DE L'Or Fortissimo) zo klein dat ze alle drie het predicaat 'Beste uit de test' krijgen. Het onderzoek staat in het mei-nummer van de Consumentengids.
Twee panels van 40 testers vergeleken 5 lungo's en 5 espresso's van diverse merken met Nespresso. 75% van de testers was ervan overtuigd dat Nespresso de lekkerste koffiecups heeft, maar uit de blinde smaaktest van de lungo kwamen hele andere resultaten. Winnaar Lidl wordt geprezen om de zachte smaak. Na Lidl volgen 4 middenmoters die elkaar qua smaakoordeel nauwelijks ontlopen. Nespresso is volgens de proevers wat scherp en branderig. Café René scoort het slechtst: een slappe bak met een wrange smaak. Bij de espresso's slaat Nespresso terug: de Ristretto heeft de meeste koffiegeur en de sterkste smaak. De espresso van Lidl, die slechts €0,20 per cupje kost, is Beste koop,. De cupjes van Nespresso zijn met €0,35 bijna twee keer zo duur.
Sommige Nespresso-apparaten hebben wel moeite met alternatieve cups. De originele Nespresso-cups zijn van aluminium, alle andere van plastic. Dat leidt bij de cups van Coffee Planet, Goedcupje en Velours Noir een paar keer tot problemen; de capsule wordt niet goed doorgeprikt waardoor de koffie niet of nauwelijks doorloopt. Oorzaak zijn de bottere mesjes die Nespresso halverwege 2013 in de apparaten plaatst: net scherp genoeg om aluminium te perforeren, niet altijd scherp genoeg voor plastic cups.

0 reacties:

Een reactie posten