Subscribe Twitter

dinsdag 20 augustus 2013

Digitale Fashionbag van Sizz

Mobiele content provider Sizz lanceert de Digitale Fashionbag: een online kledingruilplatform. Bij het opruimen van de kledingkast stuit iedere vrouw wel op kleding die ze nooit meer draagt of zelfs nooit gedragen heeft. Kleding waar een ander waarschijnlijk dolgelukkig van wordt. Op het kledingruilplatform van Sizz kunnen vrouwen hun waardevolle kleding waar ze zelf op uitgekeken zijn, ruilen voor een nieuwe aanwinst. Zo wordt een miskoop ineens wisselgeld voor een nieuwe jeans, blazer of little black dress.
RTL-gezichten Anouk Smulders, Lieke van Lexmond, Pauline Wingelaar en Daphne Lammers hebben al een Digitale Fashionbag gevuld. En er is een Gooische Vrouwen fashionbag beschikbaar. Om de inhoud van een van de fashionbags te bemachtigen, kunnen vrouwen zelf een fashionbag op het ruilplatform plaatsen. In ruil voor de fashionbag ontvangen ze een code, waarmee ze kunnen winkelen op het platform. Voor elke aangemaakte fashionbag ontvangen ze een nieuwe unieke code.
Uit onderzoek van Sizz onder 250 vrouwen in de leeftijd van 20-40 jaar blijkt dat vrouwen maandelijks – en soms zelfs wekelijks – shoppen. Lang niet alle kleding die ze kopen, wordt daadwerkelijk gedragen. 78% heeft wel eens een miskoop gedaan en heeft het kledingstuk nog met het kaartje eraan in de kast hangen. Meer dan de helft van de vrouwen heeft kleding in haar kast die ze niet meer past, maar waar ze – waarschijnlijk tevergeefs – ooit weer in hoopt te kunnen. 75% van de vrouwen zegt regelmatig haar kledingkast uit te ruimen en 36% geeft de kledingstukken die ze dan wegdoet aan vriendinnen.

0 reacties:

Een reactie posten